Yamaha YZF-R7 Forum banner

R7 Uitlaat hulp

14K views 19 replies 9 participants last post by  Lee Seong Dong  
#1 ·
Hallo mensen

Ik ben een nieuwe eigenaar van de R7.
Ik heb een klein probleem met de uitlaat. Ik woon in Zwitserland en ze zijn erg streng over uitlaten en alles, en mijn vraag is of er iemand uit Duitsland/Zwitserland is die een goed klinkende uitlaat voor de R7 heeft.

Ik heb deze uitlaten gevonden
IXIL SLIP ON RC RACE XTREM CARBON uitlaat voor YAMAHA YZF-R7 (RM39 RM40)
IXIL FULL SYSTEM L3XB DUAL HYPERLOW BLACK XL uitlaat voor YAMAHA YZF-R7 (RM39 RM40)
IXIL FULL SYSTEM RC RACE XTREM BLACK uitlaat voor YAMAHA YZF-R7 (RM39 RM40)
Voor de eerste en tweede is er helaas geen video of echte info over de uitlaat, dus ik weet niet echt hoe ze klinken..

Ik heb ook de SC-Project gevonden Full 2-1 roestvrijstalen uitlaatsysteem - YAMAHA YZF R7 (2021 - 2022) (sc-project.com), maar dit klinkt niet echt goed of misschien heb ik het mis..

Dit zijn de enige die ik heb gevonden die voldoen aan de Zwitserse voorschriften/Euro-voorschriften..
Ik ken helaas niet alle uitlaatbedrijven en ben nieuw in de motorcommunity..

Ik zou het erg leuk vinden als iemand ervaring heeft of misschien een geweldige uitlaat :D

#2 ·
Niet echt een hulp, maar ik ben benieuwd hoe je ze gaat leveren? Ik weet dat je buiten de EU zit, maar ik kan geen uitlaat vinden die binnen de EU beschikbaar is. Degene die ik in de VS heb gevonden, zijn allemaal $300++ alleen al voor verzending en ik wil de invoerbelastingen (n) niet eens vermelden.

#3 ·
Niet echt een hulp, maar ben benieuwd hoe je ze gaat laten bezorgen? Ik weet dat je buiten de EU zit, maar ik kan geen uitlaat vinden die binnen de EU beschikbaar is.
Die ik in de VS heb gevonden, zijn allemaal $300++ alleen al voor verzending en ik wil de invoerbelastingen niet eens noemen (n)
Voor al diegenen die ik heb opgesomd, verkopen sommige Zwitserse bedrijven ze, dus verzending is geen probleem. Om eerlijk te zijn, ik zou er geen probleem mee hebben om verzendkosten te betalen voor een goede uitlaat, dat is het kleinste probleem :p

#4 ·
#6 ·
De nieuwe Akra? (Hoewel het 1k+ eur kost. Ik herinner me 1,2k?)

Ik monteer de mijne op de 27e, dus als je 2 weken wilt wachten, laat ik het je weten/maak ik een video over het geluid.
Ze hebben een geluid hieronder op de site voor je akra uitlaat. Het is zelfs stiller dan de standaard, staat zelfs in de beschrijving van de uitlaat.
Dus dat is 1200$+ voor een uitlaat die slechter klinkt dan de standaard...

Ik zou graag willen weten of iemand ixil uitlaten op hun R7's heeft...

#7 ·
Termignoni is misschien een goede optie voor jou. Ik ben in de VS, dus ik weet niet 100% zeker of het aan alle voorschriften voldoet, maar hier is degene die ik heb gekocht: MT-07 Termignoni Carbon Edition

Wordt geleverd met street- en race-baffle. Geen grote fan van het geluid van de race-baffle, de street-baffle klinkt voor mij geweldig en niet te luid. Ik zou zeggen iets stiller dan de Yoshimura of M4, de toon is iets hoger dan de Yoshimura, wat ik eerlijk gezegd prefereer. Weet niet zeker wat de dB-rating is, kon nergens een daadwerkelijke meting vinden. Een vleugje knallen tijdens hard remmen op de motor, niets geks en ik heb gemerkt dat het bijna uitsluitend in de 2e versnelling is.

Het enige wat ik hier moest doen, was de montagebeugel een beetje aanpassen. Je moet eraan werken om de buighoek precies goed te krijgen, zodat je alles kunt uitlijnen en de band en de swingarm vrijmaakt.

Image

#11 ·
Termignoni is wellicht een goede optie voor jou. Ik ben in de VS, dus ik weet niet 100% zeker of het aan alle voorschriften voldoet, maar hier is degene die ik heb gekocht: MT-07 Termignoni Carbon Edition

Wordt geleverd met een street- en race-baffle. Geen grote fan van het geluid van de race-baffle, de street-baffle klinkt voor mij geweldig en niet te luid. Ik zou zeggen iets stiller dan de Yoshimura of M4, de toon is iets hoger dan de Yoshimura, wat ik eerlijk gezegd prefereer. Niet zeker van de dB-rating, kon nergens een daadwerkelijke meting vinden. Een vleugje knallen tijdens hard remmen op de motor, niets geks en ik heb gemerkt dat het bijna uitsluitend in de 2e versnelling is.

Het enige wat ik hier moest doen, was de montagebeugel een beetje aanpassen. Je zult het moeten bewerken om de buighoek precies goed te krijgen, zodat alles op één lijn komt en de band en de swingarm vrijmaakt.

View attachment 1209
HĂ© man,
Hoe moeilijk was het om de beugel te buigen?
Zou ik het in mijn eigen garage kunnen doen of heb ik gekke gereedschappen nodig?

#20 ·
Hallo mensen

Ik ben een nieuwe eigenaar van de R7.
Ik heb een klein probleem met de uitlaat. Ik woon in Zwitserland en ze zijn erg streng over uitlaten en alles en mijn vraag is of er iemand uit Duitsland/Zwitserland is die een goed klinkende uitlaat voor de R7 heeft.

Ik heb deze uitlaten gevonden
IXIL SLIP ON RC RACE XTREM CARBON uitlaatpijp voor YAMAHA YZF-R7 (RM39 RM40)
IXIL FULL SYSTEM L3XB DUAL HYPERLOW BLACK XL uitlaatpijp voor YAMAHA YZF-R7 (RM39 RM40)
IXIL FULL SYSTEM RC RACE XTREM BLACK uitlaatpijp voor YAMAHA YZF-R7 (RM39 RM40)
Voor de eerste en tweede is er helaas geen video of echte info over de uitlaat, dus ik weet niet echt hoe ze klinken..

Ik heb ook de SC-Project gevonden Full 2-1 roestvrijstalen uitlaatsysteem - YAMAHA YZF R7 (2021 - 2022) (sc-project.com), maar dit klinkt niet echt goed of misschien heb ik het mis..

Dit zijn de enige die ik heb gevonden die voldoen aan de Zwitserse voorschriften/Euro-voorschriften..
Ik ken helaas niet alle uitlaatbedrijven en ben nieuw in de motorcommunity..

Ik zou het erg fijn vinden als iemand ervaring heeft of misschien een geweldige uitlaat :D
Hallo
Ik ben een distributeur van IXIL in Korea.
Momenteel moet Korea een Euro5-katalysatorcertificering krijgen om te verkopen.
Daarom zijn we momenteel bezig met WMTC Euro 5-certificering. Ik laat het je weten als het gecertificeerd is.