Yamaha YZF-R7 Forum banner
1 - 19 of 19 Posts

·
Registered
Joined
·
113 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Switched out the Ignition... Was a PITA drilling out the screws. Woodcraft keyless kit is fits awesome! Huge difference in just cleaning up the front wires.
Super quality made... NO clearance issues so that is why I switched, plus NOT having to look for damn keys and getting frantic between races
GLAD I did... this will make this a lot easier at the track and for anyone helping me.

If anyone needs any help, be glad to.
For removing the studs from triple... make sure to prick punch, drill small pilot then go bigger. And yes you do need the Top triple off.

Sportbike Products That Make Sense

Cant wait to get some of the other parts mounted up.
 

Attachments

  • Like
Reactions: saywhen

·
Registered
Joined
·
266 Posts
Did you add a light switch (or other) to power the bike up? Where? I had been thinking about this more so just because. Agreed, keys at the track are annoying. I usually zip tie them in place at home before I leave, part of the prep for the bikes with keys. The last bike doesn't have a key and I really prefer that overall. Not too concerned with it being stolen, just hide the power switch somewhere. LOL
 

·
Registered
Joined
·
113 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Did you add a light switch (or other) to power the bike up? Where? I had been thinking about this more so just because. Agreed, keys at the track are annoying. I usually zip tie them in place at home before I leave, part of the prep for the bikes with keys. The last bike doesn't have a key and I really prefer that overall. Not too concerned with it being stolen, just hide the power switch somewhere. LOL
No, eliminated the complete left side controls.
This is gonna be a 100% track only bike
 

·
Registered
Joined
·
266 Posts
No, eliminated the complete left side controls.
This is gonna be a 100% track only bike
That does provide room, yes. Me and my dumb mixed use ideas! I live at the base of a 8000' mountain!!!

BTW, from the other thread, for the rectifier, attached to the radiator is exactly how it is on my R6 and R1 with track fairings. The R1 was built by Speed Demon for MotoAmerica Super Stock, that's how Gary did the build.
 

·
Registered
Joined
·
113 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Can mount anything lol
 

·
Registered
Joined
·
113 Posts
Discussion Starter · #8 ·
I'm working on the Woodcraft Sharkgaurd now
 
  • Like
Reactions: Vansmack

·
Registered
2022 R7 - Blue
Joined
·
41 Posts
I wonder if anyone is going to come out with a nice billet triple....... I've low key been waiting to take mine off to install the clip ons just in case. Preferably a cool CNC triple without the ignition cylinder hole :D If anyone is listening out there haha
 

·
Registered
Joined
·
113 Posts
Discussion Starter · #11 ·
linder hole :D If anyone is listening out there haha
I think there are some out there that would work... Robem Engineering might have done something, or might do something
 
  • Like
Reactions: XCLR8TN

·
Registered
2022 R7 - Blue
Joined
·
41 Posts
I think there are some out there that would work... Robem Engineering might have done something, or might do something
They do list a 50mm triple set for the MT07, but tbh I have NO CLUE what offset I'd need for the R7
 

·
Registered
Joined
·
113 Posts
Discussion Starter · #13 ·
50 mm is the top section of the tube... what front end you going with? Or just want to top triple swapped out? I CANT do that for WERA
 
  • Like
Reactions: XCLR8TN

·
Registered
Joined
·
113 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Apparently I didn't read the rules well enough, lol. Guess I won't be swapping triples :ROFLMAO:
If your only racing SBK or Formula 2 then should be good... But there have been alot of complaints on the Top triple rigidity issues I guess.
 
  • Like
Reactions: XCLR8TN

·
Registered
Joined
·
113 Posts
Discussion Starter · #17 ·
Hmmmm, where are the rigidity issues coming up?
I was talking with some of the motoamerica teams saying how under heavy breaking they had issues... also they convered the rear axels from stock over to a R6 rear setup
 

·
Registered
Joined
·
266 Posts
I was talking with some of the motoamerica teams saying how under heavy breaking they had issues... also they convered the rear axels from stock over to a R6 rear setup
I am sure they are braking in a much more extreme manner than 99% of the bikes riders. Hearing that though, my crash was on a heavy braking situation, an unrecoverable (apparently) head shake. There were other factors that contributed but if they are picking up issues..... very interesting. That is why I am interested in a stabilizer.

I certainly like this R6 rear setup idea. Cutting a handful of falling parts out of the changing a rear tire equation would be nice. 🤣 Any chance you can you ask them for pics or details of that setup?
 

·
Registered
Joined
·
113 Posts
Discussion Starter · #19 ·
I am sure they are braking in a much more extreme manner than 99% of the bikes riders. Hearing that though, my crash was on a heavy braking situation, an unrecoverable (apparently) head shake. There were other factors that contributed but if they are picking up issues..... very interesting. That is why I am interested in a stabilizer.

I certainly like this R6 rear setup idea. Cutting a handful of falling parts out of the changing a rear tire equation would be nice. 🤣 Any chance you can you ask them for pics or details of that setup?
From what I hear the R7 rear is everything, rim, rotor, axel, caliper etc. Not sure if spacers translate etc.
 
1 - 19 of 19 Posts
Top